• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125749
+
-

کیوسک/ هفته‌نامه نیویورکر [آمریکا]/ هشدار برای بحران آب‌وهوایی


نیویورکر در طرح جلد خود خرس‌هایی را به تصویر کشیده که در سایه گرم شدن زمین و آب‌ شدن یخ‌های قطبی، سهم یخ خود را از مکانی که برای این منظور تعبیه شده، برمی‌دارند. زندگی خرس‌های قطبی همیشه سوژه طرح‌های مربوط به بحران تغییرات اقلیمی بوده است. برخی دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه گرم‌شدن زمین، خرس‌های قطبی تا سال 2100نابود خواهند شد.

روزنامه تایمز [انگلیس]
شناسایی نوع برزیلی کرونا در انگلیس


شناسایی 6مورد آلوده به‌گونه جهش یافته ویروس کرونا که نخستین بار در برزیل یافت شده، نگرانی مقام‌های انگلیسی را به‌دنبال داشته است. تا‌کنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در انگلیس نخستین دوز واکسن کووید-19را دریافت کرده‌اند اما شیوع گونه جدید می‌تواند برنامه گسترده واکسیناسیون دولت را مختل کند. گونه جهش یافته جدید، حتی کشنده‌تر از نوع جهش‌یافته‌ای است که طی ماه‌های اخیر در انگلیس کشف شده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال [آمریکا]
تشدید بحران در میانمار


وال‌استریت ژورنال نوشته که با ادامه اعتراض‌های خیابانی و کشته شدن دست‌کم 18نفر، بحران در این کشور تشدید شده است. همزمان، نخستین جلسه دادگاه آنگ سان سوچی، رهبر میانمار، که یک‌ماه قبل در کودتای نظامیان برکنار شد نیز برگزار شده است. مهم‌ترین اتهام او، تشویق مردم به شورش است. رهبران نظامی در میانمار مدعی شده‌اند در انتخابات اخیر این کشور در سطح گسترده‌ای تقلب شده است؛ ادعایی که بهانه برای کودتا را به آنها داد. معترضان می‌گویند تا کناره‌گیری نظامیان از قدرت، به تظاهرات ادامه می‌دهند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید